in

Mrożone cytryny pomagają walczyć z najgorszymi chorobami. Pożegnaj się z cukrzycą, nowotworami i nadwagą

Powiedzieć, że cytryny są zdrowe, to jak nic nie powiedzieć. Nie tylko dodają smaku wielu potrawom, ale także mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Cytryny to nieocenione źródło witamin takich, jak A, B6, C i E, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, miedzi, potasu, cynku, magnezu, białka, niacyny, ryboflawiny, tiaminy oraz fosforu. Wyciskanie soku z cytryny nie da jednak maksymalnych efektów zdrowotnych jakie można osiągnąć. Aby osiągnąć z cytryny maksimum korzyści, należy ją zamrozić i spożywać w całości!

Naukowcy szacują, że cytryna zawiera aż 22 substancje przeciwrakowe, takie jak np. pektyny, limonoidy, flawonoidy oraz witaminę C. Zawarte w cytrynach liczne składniki odżywcze powodują niszczenie nowotworów złośliwych, przeciwdziałają rozwojowi cukrzycy, a także kontrolują ciśnienie krwi. Właściwości cytryny wykorzystywane są również do rozjaśniania oraz oczyszczania skóry.

Korzyści dla zdrowia

Eksperci połączyli spożywanie świeżych warzyw i owoców z obniżaniem się ryzyka wystąpienia wielu chorób.

Oto najlepsze co cytryna może Ci dać:

  • Zapobiega nowotworom
  • Przeciwdziała rozwojowi cukrzycy
  • Kontroluje ciśnienie krwi
  • Łagodzi refluks
  • Ułatwia trawienie
  • Zwalcza objawy przeziębienia
  • Pobudza odporność
  • Oczyszcza nerki oraz wątrobę
  • Kwas cytrynowy niszczy mikroorganizmy i bakterie

Wyciśnij jak najwięcej z cytryny

Skóra z cytryny zawiera dużo więcej witamin niż sok. Dr Marilyn Glenville, dietetyk i ekspert od zdrowia kobiet, wyjaśnia dlaczego spożywanie zdrowych skórek może mieć korzystny wpływ na ogólny stan zdrowia. Oto co powiedziała dla BBC Food:

„Większość antyoksydantów zawartych w tych owocach, znajduje się w skórce, a nie w miąższu. Dlatego smoothie jest o wiele lepsze niż sok, gdyż możemy zjeść cały owoc wraz ze skórą.”

Cytrusy są raczej rzadko wybierane ze względu na gorzkawy smak skórki. Jednak poniżej podajemy przepis, który pomoże Ci wycisnąć jak najwięcej z całych cytryn, bez ich gorzkiego smaku.

Przygotowanie:

  • Starannie umyj i oczyść cytryny (BIO) ze wszystkich zanieczyszczeń bakteryjnych. W tym celu najlepiej przemyć je octem jabłkowym lub sparzyć w gorącej wodzie.
  • Dokładnie je osusz i umieść w słoiku lub zamykanej plastikowej torebce i wstaw do zamrażarki.
  • Po zamrożeniu zetrzyj cytrynę na tarce, np. tak jak robisz to z serem. Zetrzyj tylko tyle, ile w danej chwili potrzebujesz. Resztę cytryny ponownie włóż do zamrażalnika.
  • Startą cytrynę możesz dodawać do rozmaitych potraw, zwłaszcza takich, które wymagają wzmocnienia smaku. Doskonale nada się również do wszelkich surówek, sałatek, potraw słodkich oraz napojów, dodając do nich cenne walory zdrowotne. Możesz także dodać łyżkę startej cytryny do swojego ulubionego smoothie, soku czy herbaty.

Mrożona cytryna pozwoli Ci w pełni czerpać z jej zdrowotnych walorów, a Twój organizm będzie Ci za to wdzięczny!

Źródło: healthyfoodhouse.com