in

7 prostych ćwiczeń, które pomogą Ci pozbyć się bólu pleców. Będziesz spać jak dziecko

Miliony ludzi cierpią z powodu bólu pleców. Nie ma nic gorszego niż obolałe mięśnie grzbietu, kiedy musisz godzinami siedzieć przy biurku, wyprasować stertę wymiętych ubrań lub wyszorować wannę. Jeśli też narzekasz na tego typu dolegliwości, pomocne mogą okazać się porady, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.

Poniższe ćwiczenia są tak proste, że wszystkie można wykonać w domu, w czasie 10 minut. Tytuł każdego ćwiczenia jest zarazem linkiem do filmu, który dokładnie pokazuje, w jaki sposób poprawnie wykonać ćwiczenie.

1. Pochylony pies.

To ćwiczenie jest tak łatwe, że wykona je każdy. Na początku przyjmij pozycję neutralną: dłonie i kolana oprzyj o matę. Pośladki zacznij unosić jak najbardziej w górę, a ręce i palce u stóp cały czas trzymaj na podłodze. Piętami postaraj się dosięgać maty, rytmicznie poruszając obiema nogami. Ułatwi Ci to zginanie kolan. Ćwiczenie pozwala rozciągnąć całe ciało, ale ulgę przyniesie zwłaszcza osobom, które narzekają na ból pleców i ramion.

2. Pies z głową skierowaną do góry.

Poprzednie ćwiczenie ma złagodzić przede wszystkim ból górnej części pleców. Teraz czas na część dolną. Dłonie ułóż na macie tak, jakbyś miał robić pompki. Na podłodze połóż się też brzuchem. Nogi i stopy ułóż tak, by przód Twoich stóp leżał na macie. Korpus i głowę unoś do góry, podczas gdy reszta ciała jest jak najbardziej „dociśnięta” do podłogi. Twoje plecy będą maksymalnie rozciągnięte, co przyniesie relaksujący efekt.

3. Skłon do przodu.

Leżenie na macie jest wygodne, ale czas na ćwiczenie w pozycji stojącej. Stań w dość szerokim rozkroku. Napnij mięśnie brzucha, kolana miej wyprostowane. Wykonaj skłon do przodu, pochylając korpus nad matą – kolana, oczywiście, cały czas muszą znajdować się w pozycji prostej. Jeśli nie sięgniesz palcami do maty, nie martw się. Najważniejsze są podejmowane próby i wysiłek, jaki w nie wkładamy. Skrzyżuj ręce i zostań w tej pozycji na pewien moment. Ćwiczenie największą ulgę przynosi mięśniom karku.

4. Pozycja kocia.

Jednym z najlepszych ćwiczeń pleców jest pozycja kocia. Ręce i kolana oprzyj o matę. Patrz przed siebie, kręgosłup wyginaj najpierw w dół, a potem w górę – tak, jakby stanowił łuk. Oddychaj głęboko podczas całego ćwiczenia.

Dalsza część artykułu na następnej stronie…